Transport maritim

transport maritimTransportului maritim îi revine un rol esențial în realizarea circulației mărfurilor, atât din punct de vedere cantitativ cât si ca operativitate, rol conferit de aspecte cum ar fi:

 

  • costuri relativ mici, în raport cu volumul mare de mărfuri care pot fi transportate;
  • caracterul complex și diversificat al schimburilor comerciale;
  • creșterea numărului de participanți la aceste schimburi.

Cele trei elemente esențiale care stau la baza definirii transportului maritim sunt următoarele:

  • mărfurile, caracterizate printr-un volum mare și o valoare ridicată;
  • navele, ca mijloc de transport care încorporează un nivel de tehnicitate și al investițiilor ridicat;
  • porturile, ca noduri de transbordare precum și instalațiile de operare din cadrul acestora.

Oferim  clientilor nostri servicii de transport maritim de marfuri, inspre si dinspre portul Constanta. Marfa poate fi transportata in containere complete sau in grupaj catre orice port din lume. Suntem specializati in transport pe relatia China-Romania atat la import cat si la export. Cele mai importante porturi din China sunt Shanghai, Ningbo, Shenzhen, Xingang, Xiamen, Hong Kong, Qingdao.


TIPURILE DE CONTAINERE FOLOSITE 

  • Containerele de 20 de sunt in general încărcate cu marfa grea. Astfel in containerele standard pot fi încărcate pana la 22 tone de marfa.    
  • Containerele de 40 de picioare au o capacitate (volum) dubla fata de cele de 20.
  • Containerele de 40 si 45 de picioare High Cube sunt utilizate in general pentru mărfurile uşoare care necesita spaţiu suficient pentru încărcare. Aceste containere sunt mai înalte decât cele standard, câştigând astfel in volum 9 m3 (in cazul 40' HC) §i 19 m3 (in cazul 45 HC)'. Containerele de 45' HC sunt mai rar utilizate in practica.   
  • Containerele Reefer sunt utilizate pentru transportul produselor perisabile, in special alimentare.   
  • Containerele Open Top sunt utilizate pentru a transporta marfa care este mai uşor de încărcat in container pe verticala.  
  • Containerele Flat Rack sunt utilizate pentru a transporta bunuri agabaritice care nu se încadrează in dimensiunile containerului standard .

TERMENI DE COMERT INTERNATIONAL (INCOTERMS):

În orice contract de vânzare se pune problema stabilirii modalităților de livrare, a transferului riscurilor și a repartizării între vânzător și cumpărător a cheltuielilor aferente transportului mărfurilor (cheltuieli privind asigurarea mărfii, contravaloarea transportului).Este anevoioasă rezolvarea acestor formalități de fiecare dată prin inserarea în contract a clauzelor detaliate cuprinzând reglementarea tuturor acestor aspecte. De aceea practica a imaginat o metodă de a scurta drumul până la încheierea contractului, recurgând la termeni comerciali ce condensează într-o formă cat mai simplificată posibil, situațiile cele mai uzuale.

  •     Grupa E - Vanzatorul pune marfa in propriile depozite la dispozitia cumparatorului:

EXW - Ex Works - Franco fabrică (Presupune obligații minime pentru vânzător care trebuie să pună marfa la dispoziția cumpărătorului la sediul său fără a răspunde de încarcarea mărfii în mijlocul de transport al cumpărătorului. Cumpărătorul suportă toate riscurile pe care le comportă preluarea mărfii și transportarea acestora la destinație)

  •     Grupa F - Transportul principal nu este platit de catre vanzator, care remite marfa unui transportator desemnat:

FCA - Free Carrier - Franco transportator - marfa, dupa ce a fost vanduta este predata de exportator primului caraus, numit de cumparator, la locul convenit. Indicat este sa se stipuleze in contract obligatia vanzatorului de a incarca si stivui marfa in containere in mijlocul de transport pe cheltuiala sa, ramanand in sarcina cumparatorului cheltuielile cu transportul si de descarcare.
FAS - Free Along Ship - Franco de-a lungul vasului - se poate utiliza numai in cazul transporturilor maritime si fluviale, cumparatorul angajeaza nava, iar vanzatorul aduce marfa in port si o plaseaza pe chei de-a lungul navei.
FOB - Free on Board - Franco la bord - transferul de la vanzator la cumparator al marfii, cheltuielilor, formalitatilor si riscului se face in momentul cand marfa a trecut balustrada (copastia) vasului. (Vânzătorul trebuie să livreze mărfurile unui anumit transportator cu care cumpărătorul are încheiat un contract de transport. Din momentul livrării mărfii, cumpărătorul suportă toate riscurile).

  •     Grupa C - Transportul principal este platit de catre vanzator, care suporta cheltuielile dar nu si riscurile pe timpul transportului:

CFR - Cost and Freight - Cost și navlu - vanzatorul angajeaza nava, o incarca si o duce in portul de destinatie convenit.
CIF - Cost, Insurance, and Freigt - Cost, asigurare și navlu - pe langa CFR vanzatorul are obligatia sa procure pentru cumparator, pe contul acestuia din urma, un contract de asigurare impotriva riscurilor maritime de avariere sau de pierdere a marfii in timpul transportului.
CPT - Carriage paid to - Transport plătit până la - vanzatorul plateste transportul pana la destinatie. Conditia poate fi utilizata pentru toate felurile de transport.
CIP - Carriage and Insurance paid to - Transport și asigurare plătite până la - pe langa CPT vanzatorul asigura marfa, in numele si pe contul cumparatorului, contra riscurilor minime de avariere si pierdere.

  •    Grupa D - Vanzatorul suporta toate cheltuielile si riscurile pentru livrarea marfii la locul de destinatie convenit:

DAF - Delivered at Frontier - Franco frontieră - vanzatorul pune marfa la dispozitia cumparatorului la frontiera convenita si indeplineste formalitatile de vamuire la import.
DES - Delivered ex Ship - Franco navă nedescărcat (numai pe căi navigabile)- vanzatorul suporta cheltuielile si riscurile aducerii marfii in portul de destinatie, punand-o la dispozitia cumparatorului la bordul navei, nevamuita pentru import.
DEQ - Delivered ex Quay - Franco Chei (numai pe căi nevigabile)- pe langa DES, vanzatorul plateste vama in tara cumparatorului.
DDU - Delivered Duty Unpaid - Franco destinație nevămuit - vanzatorul nu plateste vama si celelalte taxe din tara cumparatorului.
DDP - Delivered Duty Paid - Franco destinație vămuit - vanzatorul plateste toate taxele si riscurile care intervin, ducand marfa la destinatie(maxim de obligații care-i revin vânzătorului).